dinsdag 23 februari 2021

BLACK GOLD 3 - Het Grootste Compliment

 

Het Grootste Compliment wat je als Fokker kan krijgen.

Op de fokdag in Esbeek / Zuid Nederland
De dag dat wij met onze Lokke Fokgroep kampioen werden.
Dat was een eer op onze fokkerij, een kers op de taart.

Maar dan komt het.
De vader van Jos Bos uit Sint Anthonis die al diverse malen met Whita Model en de Stoeterij Boszorg dochters met de eer ging strijken, kwam recht op mij af, en gaf mij als eerste een hand, en zei: Ik feliciteer je met dit kampioenschap dat je met eer gewonnen hebt. (hij werd 2e)
Die woorden staan nog gegrift op mijn netvlies en zal deze nooit vergeten.

Lokke Ster werd die dag tevens Preferent
Ik had al bijvoorbaat diverse Makkums aardewerk borden laten maken.

Aanwezig waren:
Lokke 6264 Ster-Preferent vader Bjinse 241, uit stam 103
Jenneke T Ster vader Jochem 259, (later ook Preferent)
Maaike T Ster vader Djurre 284 (was jeugdkampioen op de CK)
Paike T vader Djurre (Later Ster, Preferent en Prestatie, tevens hengstenmoeder van Tsjitse 387)
Wietsche T vader Djurre, 1e Premie en tevens veulen kampioen.

Lokke is 23 jaar oud geworden en heeft 17 veulens gehad. 

Onder iedere post kunt U commentaar geven of een discusie starten.