woensdag 17 februari 2021

BLACK GOLD 2b

Vervolg van Black Gold 2a

Zo kochten we de boerderij in Rhenoy, met als doel voor eigen bewoning en voor het opzetten van een fokstal.

We konden er niet meteen in omdat de eigenaar pas een huis voor zijn nieuwe boerderij ging bouwen als de verkoop op papier stond.

We konden wel meteen de stallen en schuren benutten, alwaar overal mestkalveren stallen eerst moesten worden verwijderd.

Eenmaal alles er uitgebroken te hebben, hebben we eerst het toekomstige paarden gedeelte opgezet en voorzien van nieuwe Corton Boxen.
Het werd een prachtig geheel.

Nu werd het dus tijd om de koers te wijzigen en beter fokmateriaal aanteschaffen.

We hadden in de tijd al aardig wat nieuwe vrienden en contacten gemaakt.

We bezochten destijds ook de fokdagen in Friesland en kwamen ook ieder jaar op het concours in Rijs en Buitenpost.

Ik had destijds op het concours in Rijs een hengstveulen gekocht met een goed papier, uit Clara-Dowina Model een Freark merrie uit stam 81 / vader van het veulen was Mark 232 Pref. Zo kwam ik daar in contact met de Familie Schuurmans uit Mantgum.

Het stond op een gegeven moment bij ons vol met paarden (allemaal Friezen), toen mij een vriend (geen paardenman) zei dat hij iets aparts had gezien. Ik zei laten we dan maar eens gaan kijken. Hij had gelijk, mijn ogen vielen er uit van verbazing, en wonderbaarlijk was ze te koop, maar voor een belachelijk hoog bedrag. Maar toch snel besloten tot aankoop, en een plaatselijk veerijder besteld voordat de verkoper zich alsnog kon bedenken.

Eenmaal thuis vielen er woorden, mijn vrouw zei, waar moet ze staan, alles staat al vol, maar vond haar toch wel speciaal.

Ik zei brutaal zet haar dan maar in de keuken, waarna ik weer een stortvloed van kritiek over me heen kreeg.  

Mijn vrouw zei, zet haar maar in je spuitcabine, maar moest toch wat.
Daar heeft ze dus een week in gestaan.

Toen moest er dus echt plaats gemaakt worden, wat ze moest natuurlijk in de eerste box in het zicht.

Ze werd dan natuurlijk het parade paard van onze fokstal.
Lokke, later Ster en Preferent - vader Bjinse 241 uit stam 103.

Onder iedere post kunt U commentaar geven of een discusie starten.

.